Мокан: «Зараз соцопитування використовують як технологію»

Беручи до уваги результати соціологічних досліджень, потрібно зважувати не тільки на вибірку респондентів, але і на замовників цих рейтингів (часто різні рейтинги показують прямо протилежні результати). Також треба зважати на рівень статистичної похибки і якість проведення досліджень, яка, чомусь, останнім часом знизилася.

Таку думку в ефірі телеканалу «NewsOne» висловив політолог, керуючий партнер Української політконсалтингової групи Василь Мокан.

«Хочу звернути увагу на два аспекти: бувало так, що соціологія пророчила кандидату 15% підтримки, а у день виборів він набирав або набагато більше, або ледь не в половину менше. Чому? Тому що кінцевий результат голосування залежить від того, яка буде явка виборців, як штаби зможуть мобілізувати своїх прихильників, адже, наприклад, той кандидат, потенційним електоратом якого є молодь, може програти, тому що молоді люди рідко ходять на вибори. Другий аспект – за допомогою соціологій штаби можуть виявляти потенційний агітаторів на свій округ та, як це не було б прикро, навіть відповідальних за підкуп виборців. Як бачимо, технологій справді дуже багато», – вважає експерт.

Половина українців, опитаних Центром «Соціальний моніторинг», Українським інститутом соцдосліджень ім. Яременко, компанією «Інфо Сапієнс» і Соціологічною групою «Рейтинг», ні в якому разі не проголосували б за нинішнього президента України Петра Порошенка. Виграли б в першому турі президентських виборів шоумен Володимир Зеленський і лідер «Батьківщини» Юлія Тимошенко.

Лідером уподобань українців на президентських виборах є шоумен Володимир Зеленський, за нього готові проголосувати 21,9% громадян, що визначилися з вибором і збираються прийти на виборчі дільниці.

Про це свідчать результати соціологічного дослідження, проведеного в січні Центром «Соціальний моніторинг», Українським інститутом соціальних досліджень ім. Яременко, компанією «Інфо Сапієнс» і Соціологічною групою «Рейтинг».