Мокан: “Висока явка на виборах нівелює вплив купівлі голосів”

Відомо, що молодь найменш активно бере участь у виборах. Тим не менш, її можна мобілізувати, якщо проводити правильну агітацію і переконати молодих людей, що їх голос важливий. З такою думкою в ефірі телеканалу «112 Україна» виступив Василь Мокан, політолог, керуючий партнер Української політконсалтингової групи.

«Якщо говорити з політтехнологічної точки зору, зацікавлений у активізації молоді на виборах – кандидат Володимир Зеленський, тому що левова частка його електорату – саме молоді люди. З іншого ж боку, висока явка – це своєрідна «прививка» від підкупу виборців. Чим більше людей прийде на вибори, тим більш знівельованою стане вартість одного купленого голосу та його значення для загального результату».

Але далеко не всі кандидати зацікавлені у підвищенні явки, прогнозує експерт.

«Як буде насправді – питання до штабів; чи буде в їх інтересах підвищення, чи, навпаки, зниження явки виборців. Деякі будуть навмисне робити вкиди, що все вже вирішено і голоси українців нічого не вартують, але важливо зрозуміти, що голос кожного громадянина здатен змінити ситуацію. Питання у масовості, свідомій позиції і вірою самих громадян в те, що вибори можуть на щось вплинути»,– гадає Василь Мокан.

Нагадаємо, вибори президента України відбудуться 31 березня 2019 року. Виборча кампанія офіційно стартувала 31 грудня 2018 – саме з цього дня стала доступна реєстрація кандидатів на пост глави держави. Реєстрація тривала до 4 лютого 2019 і за цей час зареєструвалося 44 кандидати, що є абсолютним рекордом для усіх виборчих кампаній президента України з часів незалежності.

Відео за посиланням.